Teriyaki!

Japanese style!

Bøffer er bare bedre, når de får lov til at ligge i teriyaki-marinade i et par timer (eller mere).

Jeg havde taget et par tykstegsbøffer op af fryseren, og da de var (nogenlunde) tøede op, lagde jeg dem i marinaden.

Bøfferne fik et par minutter på hver side (efter de var drysset med salt og peber) på panden, og så lå de og hvilede på tallerknerne et par minutter.

Til bøfferne fik vi:

Pandegrønt:

  • forårsløg skåret på skrå
  • gulerødder skåret i strimler
  • champignon skåret i kvarte

samt

og

  • kogte kartofler

Mens kartoflerne kogte, skar jeg grøntsagerne ud til pandegrønt. Gulerødder og champignon blev smidt først på panden.

Da de var ved at være færdige, kom jeg forårsløgene i.

Det var faktisk ikke ringe, og jeg er sikker på, at grøntsagerne (ligesom bøfferne) sagtens kan laves på grillen.

Velbekomme 🙂

Skriv en kommentar